Article Image
News Link • Privacy Rights

Hugh Grant alleges hacking by non-Murdoch papers


Hollywood actor Hugh Grant accused several newspapers other than those owned by Rupert Murdoch of invading his privacy as he testified to Britain’s phone-hacking inquiry on Monday.

The “Notting Hill” and “Four Weddings And A Funeral” star said he also believed that a break-in at his flat may have been linked to the press after details of the interior appeared in a newspaper.

Grant said the Mail on Sunday newspaper ran a story on his relationship with socialite Jemima Khan in 2007 that mentioned his conversations with a “plummy voiced” woman. He said he later won damages for libel.

“I’d love to hear what their source was if it wasn’t phone hacking,” Grant told the inquiry, to which he was sworn in on oath.

He also accused another tabloid, the Daily Mirror, of accessing his medical records.

The Mail on Sunday is owned by Associated Newspapers and the Mirror is owned by Trinity Mirror. Neither is owned by Murdoch’s US-based News Corporation, where the phone-hacking scandal first emerged in the now-defunct News of the World tabloid.


Join us on our Social Networks:


Share this page with your friends on your favorite social network: