Article Image
News Link • Constitution

Scrubbing Bubbles; Google’s Archive Shows Obama’s Birth Story Has Changed

• thepostemail.wordpress via Rense.com
  FIRST ONE STORY, THEN ANOTHER — Has Google scrubbed its own News Archive?

by John Charlton

(Oct. 15, 2009) — It’s the world’s largest online repository of Newspaper information, spanning the globe and more than a century of history:  the Google News ArchiveThe Post & Email can attest to its utility and depth of coverage, which enabled it to research the biography of Judge Jerome B. Simandle and publically identify him as an ex-Naider’s Raider.  This archive containes scanned images and or digitized text of printed newspapers and electronically available news reports for more than 100 years from papers and news agencies around the globe.

However, its results are skewed when you attempt to search for “Kenyan-born Obama”; results are missing; years prior to 2004 seem scrubbed; and when you click a link to an article in 2000, you get an article in 2004.

Deliberate sabotage of their own news archive?

This article will document what Google has done, for posterity’s sake.

http://news.google.com/news?hl=en&q=kenyan-born+obama

This seems a simply enough query:  an attempt to verify the AP story which appeared in the East African Standard, Sunday Edition of June 27, 2004:  “Kenyan-born U.S. Senator Obama hopeful….”

The results are not so simple:

The first result is for April 28, 1981: The New York Times — The results say the word Obama should appear: it does not; “Kenyan-born” is found with Leaky.

There is no mention of Obama from 1981 to 2000; despite all his “work with the poor” in Chicago.

Next, the Google Newspaper Archive, the most extensive in the world omits the article in the East African Standard for June 27, 2004, in which Obama is identified as “Kenyan-born”.

The fourth result is supposed to be to a PBS story from July 27, 2000, entitled, “Illinois Candidate for the Senate Barack Obama addresses the DNCC”, but the link leads to a report by Elizabeth Brackett, discussing Obama’s Senatorial race victory on July 27, 2004: in which she says many things about Obama, except where he was born.

The fifth link is to a July 28, 2004 story by Bill Nichols, USA Today; which it states that Obama’s father is Kenyan-born; but says nothing about the son’s birth place.

The sixth likewise, on July 27, 2004, fails to mention birth place; and just says “Kenyan-born father”.

The seventh is to the Evening Gazette (Middlesbrough, England), for Nov. 8, 2004, but which seemingly has nothing to do with Obama.

Then, you would not believe it; but all the newspapers in the world, during the period from Jan. 1, 2005 to April 12, 2006, don’t make one mention of Obama! Not even one.

In April of 2006, all three articles have the same verbiage:  “a Kenyan-born father and an American mother”.

In a report from the Kansas City Infozine, on Dec. 17, 2007, a Kenyan student in Washington D.C., says that Obama is not a Kenyan, and has no legal bonds to Kenya.

1 Comments in Response to

Comment by Dagny Taggart
Entered on:

I still think it's a diversionary tactic.  It doesn't make any sense.   If these are the people constructing "a new world order", if these people are in fact 'in control of the entire world'...if they can be responsible for bankrupting a nation and stealing TRILLIONS of dollars, certainly they can make a birth certificate say whatever they want it to say.


Join us on our Social Networks:

 

Share this page with your friends on your favorite social network:

Purse.IO Save on All Amazon Purchases